Rynek eSportu rozwija się w szybkim tempie

E-sport zyskuje bardzo dużą popularność w dzisiejszych czasach dzięki rozpowszechnieniu się gier i internetu na całym świecie. Jest to typ rywalizacji pomiędzy zawodnikami lub drużynami, tym samym przypomina sporty takie jak piłka nożna czy siatkówka, z jedyną różnicą, że rywalizuje się przed komputerami, a nie na boisku.

Najbardziej popularne turnieje eSportowe

 

Aby ukazać popularność e-sporty wystarczy wspomnieć o League of Legends, jednej z najbardziej popularnych gier PC na świecie w którą gra każdego dnia ok. 8 mln osób, a której oglądalność potrafi przebić nawet niektóre klasyczne sporty wyczynowe. Jeden z turniejów w których gracze walczą o tytuł najlepszego zespołu na świecie, zwany MSI, oglądało 127 milionów ludzi w 2019 roku! Innym przykładem może być inny bardzo popularny turniej e-sportowy, IEM Katowice, który odbywa się regularnie w Polsce i który obejrzało w zeszłym roku na żywo ponad 100 tyś widzów! Dla porównania, to dwa razy więcej niż przyszło zobaczyć ostatni turniej skoków na Wielkiej Krokwi w Zakopanem. To robi wrażenie. 

Wartość rynku eSportu liczona jest w mld dolarów

 

Turnieje e-sportowe wygenerowały w tym roku ponad miliard przychodów, co sprawia, że coraz większa rzesza ludzi dostrzega siłę tej branży, a wielu młodych ludzi postanawia wejść na scenę i zarabiać na życie rywalizując z innymi graczami. A zarobki potrafią być naprawdę pokaźne – wystarczy ukazać przykład polskiej drużyny Counter Strike, jednej z najpopularniejszych gier e-sportowych na rynku – trzech z pięciu zawodników najbardziej znane polskiej drużyny zarobiło w swojej karierze już ponad 600 tyś dolarów. A to jeszcze nic w porównaniu z najlepiej opłacanym zawodnikiem tej gry, Andresem Hojsleth, który zarobił już ponad 1,5 mln dolarów!

Popularność e-sportów będzie prawdopodobnie wzrastała w kolejnych latach, chyba że dojdzie do jakieś ogromnej rewolucji w sposobie funkcjonowania społeczeństw. Firma analityczna Newzoo przygotowała raport na temat e-sportu który wskazuje, że w 2020 roku widownia powinna osiągnąć niecałe 500 mln ludzi na całym świecie. To już jest imponujące samo w sobie, co dopiero fakt, że oznacza to 100% wzrost widowni rok do roku!

E-sport to rodzaj rozrywki który należy traktować poważnie, gdyż w przyszłości może okazać się jednym z największych wydarzeń sportowych na świecie. Co prawda traci jeszcze sporo mu brakuje do osiągnięcia popularności piłki nożnej, jednak już dogania mniej rozpowszechnione formy aktywności czysto fizycznej.

Scroll to Top
[bookero_form]

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.